忧郁的毛驴

A Lover's Concerto - Ukulele Picnic

音乐随身听:

【轻快节奏】A Lover's Concerto - Ukulele Picnic

“现在为您播报:您正在蓝天白云的碧蓝沙滩,随风飘曳的椰子树,还有穿着花环的女子在你身边走过。老人,孩子们在沙滩上嬉戏着。这里将是欢腾的天堂。“

Ukulele Picnic是韩国的一支以尤克里里作为乐器来弹奏的独立乐队。这支乐队的风格清新欢快,给人带来一股夏日的清凉、耳目一新的感觉,就好像来到了夏威夷浪漫热情的沙滩。

该组合于2010年出道,同年发行首张专辑《Ukulele Picnic》(尤克里里野餐)。这首《恋人协奏曲》改编自巴赫耳熟能详的《G大调小步舞曲》。

《A Lover's Concerto》

How gentle is the rain
多么温柔的雨啊
that falls softly on the meadow
轻轻地落在草地上
birds high up on the trees
鸟儿站在高高的树上
serenade the flowers with their melodies, oh~
给云朵儿唱着小夜曲
see there beyond the hill
看山的那边
the bright colors of the rainbow
彩虹灿烂的颜色

some magic from above
仿佛有魔力在其中
make this day for us just to fall in love
让我们在今天坠入爱河
now i belong to you
现在的我属于你
from this day until forever
从今天到永远
just love me tenderly
温柔地爱我
and i'll give to you every part of me, oh~
我将给你我的全部 , oh~
don't ever make me cry
请不要让我哭泣
through long, lonely nights without love
在没有爱的漫长而孤独的夜晚
be always true to me
总是忠于我
keep it stay in your heart eternally
这天在你的心要永恒地保存
someday we shall return
某天我们还将回来
to this place upon the meadow
再次回到这片草地
we'll walk out in the rain
我们走在细雨中
hear the birds above singing once again, oh~
听着鸟儿再一次的鸣唱
you hold me in your arms
你将我拥入怀中
and say once again you love me
再一次的说你爱我
and if your love is true
如果你的爱是真心的
everything will be just as wonderful
一切都将变得美好起来
you hold me in your arms
你将我拥入怀中
and say once again you love me
再一次的说你爱我
and if your love is true
如果你的爱是真心的
everything will be just as wonderful
一切都将变得美好起来

评论

热度(58)